creative stimulants

Saatchi & Saatchi in Bangkok by Supermachine Studio. 2011? Via The Coolhunter.

Saatchi & Saatchi.

Ogilvy & Mather in Guangzhou by M Moser Associates. 2008. Via The Coolhunter.

Ogilvy & Mather.

ANZ Breakout & Learning Centre in Melbourne by Hassel. 2007. Via The Coolhunter.

ANZ Breakout & Learning Centre.

Google in Zurich by Camenzind Evolution. 2008. Via The Coolhunter.

Google.

We were taught for so many years that the office was a serious space: a space where we should separate work and play, business and pleasure. But, why does it have to be a a dull space? I've read over the years that people who are more comfortable in the environment tend to bring in a greater quality of work. Companies such as Saatchi & Saatchi, Google, Ogilvy & Mather and ANZ have come to present to the world a different kind of office: a space where you CAN mix business and pleasure. At least the visual kind of pleasure, where the eyesight can rejoice in different colors, shapes, themes and all kinds of wonders.

A través de los años, se nos ha dicho que la oficina es un espacio serio: un espacio donde tenemos que separar el trabajo con el juego, el negocio y el placer. Pero, por qué tiene que ser un lugar aburrido? He leído a lo largo de los años que la gente que se encuentra cómoda en su lugar de trabajo tiende a desarrollarse mejor profesionalmente. Compañías como Saatchi & Saatchi, Google, Ogilvy & Mather y ANZ han venido a enseñarle al mundo una oficina diferente: un lugar donde SE PUEDE mezclar el negocio con el placer. Al menos el placer visual, donde se puede alegrar la vista con diferentes colores, formas, temas y todo tipo de maravillas.